fbpx

Co je PPC reklama?

PPC je zkratka z anglického Pay Per Click, v překladu znamená “zaplať za kliknutí”. Inzerenti tedy platí pouze v případě, že uživatel klikne na jejich reklamu ve vyhledávačích nebo na sociálních sítích. Díky tomuto platebnímu modelu inzerent platí za reálné návštěvníky svého webu a ne pouze za zobrazení reklamy. Proto je také považována za jednu ze nejefektivnějších forem reklam.

Dnes již PPC reklama nabízí i mnohé další platební modely, jedním z nich je i platba za provedení konverze (CPACost Per Action). V tomto případě inzerent platí za reklamu pouze tehdy, dojde-li pro prokliku reklamy k požadované konverzi – nákupu na eshopu, odeslání poptávky, získání emailu apod. 


Co jsou to PPC systémy?

V PPC systémy vám zprostředkovávají nákup reklamy v rámci jejich reklamní sítě. Těmi nejvyužívanějšími v ČR jsou Google Ads, Seznam Sklik, Facebook či Etarget.


Jaké jsou výhody PPC reklamy?

Měřitelné výsledky – snadno změříme výsledky reklamních kampaní, kterými mohou být například počet zobrazení, prokliků či zakoupených produktů. Díky tomu máme přehled i o celkové návratnosti investic do reklamy.

Přesné cílení – PPC reklama nabízí hned několik typů zacílení na uživatele. Svou reklamou můžete oslovit uživatele, kteří právě vyhledávají váš produkt (a jsou připraveni si ho koupit) nebo ty uživatele, kteří se zajímají o témata spojená s vaším produktem (váš produkt je může zaujmout).

Rozpočet pod kontrolou – u každé kampaně lze nastavit maximální částku, kterou daná kampaň utratí. Takto přesně víte, kolik do PPC reklamy investujete a nestane se vám, že byste utratili více než plánujete. 

Rychlost zobrazení – nově vytvořené reklamy se v reklamních sítích začnou zobrazovat téměř okamžitě. Díky tomu již během několika hodin uvidíte první výsledky kampaně. 

Velká flexibilita – nastavení kampaní je možné měnit v reálném čase podle vašich potřeb. Reklamní systémy dnes nabízejí široké možnosti nastavení kampaní, od detailního zacílení na uživatele, automatickému přizpůsobení obsahu reklamy danému uživateli, až po přizpůsobení ceny za proklik reklamy podle aktuálního počasí – opravdu :). 


Typy PPC reklamy

Vyhledávací síť

Reklamy ve výsledcích vyhledávání bývají nejpoužívanější formou PPC reklamy. Vaše reklama se zobrazí výsledcích vyhledávání (SERPu) v horní a dolní části stránky. 


Obsahová síť

Díky obsahové síti se může vaše reklama zobrazit téměř na jakékoliv webové stránce na internetu. Cílovou stránku pro umístění reklamy můžete nastavit na základě klíčových slov, zájmů uživatelů nebo konkrétní URL adresy vybrané stránky. 


Remarketing

V rámci obsahové sítě se také můžeme připomenout uživatelům s konkrétními produkty, které si na našich stránkách prohlíželi (ale zatím váhají s jejich nákupem).


Produktové kampaně

Produktové kampaně neboli Shopping kampaně se zobrazují ve výsledcích vyhledávání (v horní nebo pravé části). Jedná se o velmi využívaný formát, vhodný zejména pro eshopy. Tento reklamní formát zobrazí uživateli kromě popisu produktu i jeho fotografii s cenou, díky tomu je tato reklama pro uživatele o něco atraktivnější oproti standardní textové reklamě (vlevo). 


Videokampaně